Volgers

donderdag 14 juli 2011

Japanse patchwork handtas - Japanese patchwork bag

Maanden geleden begon ik aan een Japanse handtas.  Zolang ik alles met de hand kan doen, gaat het goed.  Maar hoe dichter de naaimachine in de buurt kwam, hoe minder zin ik had om er aan verder te werken.
Nu, tijdens de vakantie, kunnen we bij Naald en draad in Schoten Quilting bees volgen waar je dan eens aan zoiets kan verder werken (eigenlijk kan het altijd, maar nu had ik er gewoon tijd voor).
Dus, al mijn moed bij elkaar geraapt, naaimachine opgepakt en dus vanmorgen met mijn boeltje naar de les.
Gelukkig is Carine er altijd om te helpen.  Ze deed voor mij de moeilijkste stukjes (biais-lint stikken), zodat ik de afwerking kon starten. Sonja overtrok mijn knoopjes met stof van de winkel en klaar was kees.  De foto's van mijn tasje kunnen dus niet op mijn blog ontbreken.  

Months ago I started to make a Japanese handbag.  As long as I can do things by hand, there's no problem.  But the closer my sewingmachine got, the less I wanted to continue working on it.
Now, during the summer holidays, we're able to join Quiltings bees at "Naald en draad" in Schoten, where you can finish unfinished items (like mine).
So, I pushed myself, took my sewingmachine and drove of to the quilting bee.
As always Carine was there taking care of us and helping us with our sewing problems.  She did the most difficult part for me, at the same time showing me how to do it in the future.
Sonja made me some magnificant buttons for my bag using the fabrics I bought in her shop.
I'm now proud to present my bag in the pictures below.


14 opmerkingen:

  1. Wooow Veerle, da's echt een sjieke tas! M'n complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige tas! Complimenten hoor! Supermooi! Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You came up as a no reply blogger so I will reply here.
    Great work with the bag- cover buttons finish it really well.

    Thank you so much for your kind words.
    It was such a special place that I didn't think I would have the opportunity to see. The holiday was a reward for my daughter sitting her A level exams before uni. and totally her idea. I was nervous becuase of the troubles there and having heard nightmare tales of tummy trouble, so I read a lot of on-line reviews. When it came back with a glowing report, we booked. I am so glad we went. I still want to see places like Pompeii and Machu Piccu, but to see the Valley of the Kings was something special.

    Best Wishes,
    Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. piep, wouw wat een prachtige tas, ben ik maar een heel klein beetje jaloers op, als ik eens veel tijd heb...hihi,
    knap, mooi, super vind ik ze

    en ja als we onze Carine nie hadden he, en de lieve dames van onze winkel

    tot woensdag

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I am very impressed. You've made a wonderful handbag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige tas heb je gemaakt. Haha, nu kan ik bij jou in de les komen als ik mijn Japanse rugzakje ga maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veerle, wat heb je een ontzettend leuke en inspirerende blog! Ik zet je op mijn bloglijst.Het paarse doosje waar je naar vroeg kun je bestellen bij Petra prins in Zutphen, ze hebben geen webwinkel, maar als je ze mailt en je vraagt naar het paarse snoepdoosje sturen ze het wel voor je op.
    Groetjes, Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie tas! En wat goed dat je hem toch hebt afgemaakt.
    Ik heb onlangs Japanse stofjes gekocht, maar kijk er alleen nog maar naar (o:

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful purse! Always great to have friends to help!
    Whoop Whoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. That is a beautiful handbag - you did a great job and it shows! Whoop whoop!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige tas,gelukkig heb je hem afgemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is je tas mooi geworden. En dat verhaal van die machine herken ik. Ook ik laat de machine zo lang mogelijk met rust. Ik heb een mooie machine gehad van mijn man, maar het levert mij vaak teveel stress op. Laat mij het maar met de hand doen

    BeantwoordenVerwijderen