Volgers

zaterdag 3 november 2012

Terug van weg geweest!

Na een paar maanden stilte op mijn blog, neem ik nu toch terug de draad op.  Het was hier thuis zooooo druk dat ik moest kiezen wat ik zou doen en niet doen.  Omdat ik me geëngageerd heb om deel te nemen aan een challenge, moest ik daar nu toch echt wel stevig aan doorwerken.
Dat heb ik dus ook gedaan.
Het resultaat zien jullie hieronder:
De hele quilt - in zoverre jullie hem kunnen zien :)

Het eerste blok (links onder) heb ik gisteren gequilt

Een impressie van een ander blok

Badkamer in stitchery


Sommigen onder jullie zullen wat blokken van de Morell quilt van Di Ford herkennen.  Klopt helemaal!  Ik heb ze vermengd met eigen blokken en sommigen heb ik wat aangepast.  Erg leuk om zo je eigen ding ook te kunnen doen.

Het sandwichen heb ik voor de eerste keer met latten gedaan en het ging PERFECT!  Op 4 uurtjes was hij klaar om te quilten.  Wat een verschil met het op de knieën zitten en steeds controleren of de achterzijde nog wel mooi glad zit.  Bedankt Mieke voor de tip!

7 opmerkingen:

  1. hé wat een prachtige quilt in wording! en welkom terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi Veerle. Ik vind de kleuren óók erg mooi.
    Gezellig dat je weer terug bent.

    groet, Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  3. piep hey needletje, blij je terug te zien nen je challenge is de max

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, Veerle je bent goed op weg met je challenge! veel quiltplezier!
    vqlek (veel quilt liefs en kusjes)
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh hij wordt echt mooi. Dit is toch de Morel? Ben er niet echt een fan van maar deze ziet veel rustiger uit dan de meeste. Mooi gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een paar blokken van de Morell gebruikt en er zelf een paar eigen creaties tussen gezet :)

      Verwijderen
  6. I just LOVE these quilt blocks! I didn't know how to make your blog into English (I think it was both languages at one time), but beautiful pictures can be read in any language! Thanks for the inspiration.

    BeantwoordenVerwijderen