Volgers

zondag 5 mei 2013

Wat een ontmoeting!

Normaal gezien ga ik elk jaar met mijn vriendinnen naar Veldhoven.  Spijtig genoeg lukte dat dit jaar niet omdat ik mijn DH ging uitwuiven.  Hij is nl. op fietsstage naar Spanje vertrokken en nu moet ik hem een hele week missen...
Daarom ben ik zaterdag gegaan en heb mijn moeder meegenomen.  Zij zet haar eerst stapjes in het patchen en quilten en was op het einde van de dag heel blij dat ze mee is kunnen gaan.
Voor mij was het extra speciaal.  Een aantal jaren geleden was ik op zoek naar een patroon van Di Ford.  Ik kreeg toen via haar vriendin Linda haar mailadres te pakken en  ben zo met haar beginnen mailen.
Ondertussen heb ik van haar Morrel quilt een aantal blokken gebruikt om een eigen creatie van haar quilt te maken voor onze challenge (van Naald en draad te Schoten).
Nu heb ik haar dus in levende lijve ontmoet in Veldhoven.  Ik dacht niet dat zij me nog zou herinneren, maar ze wist nog redelijk veel van de mails die we elkaar stuurden.  Zo herinnerde ze zich nog dat ik Maine Coons heb en dat ik haar Morrel quilt ging maken.  Ook dat ik in Antwerpen woon, een stad die ze heel graag eens zou bezoeken.  Enfin, ik voelde me vereerd dat ze dit nog allemaal wist.
Ze vroeg me ook een foto van mijn quilt op te sturen.  Het feit dat ik sommige blokken zelf maakte en de hare door de mijne vervangen heb, vond ze erg leuk.  
Ze maakt nog al haar quilts met de hand maar het quilten lukt haar niet meer omwille van tijdsgebrek.  Dat heb je natuurlijk wanneer je zo vaak onderweg bent en bijna nooit thuis.  Na de brand in 2009 die haar thuisgebied tijsterde heeft het tot dit jaar geduurd om terug een beetje groener te worden.  500 jaar oude bomen zijn afgebrand en hun zaadjes geven nu terug mini-boompjes.  Spijtig dat deze kostbare bomen verdwenen zijn.  Het ziet er nog steeds een beetje als "waste land" uit, vertelde ze mij.
Ben erg benieuwd wat ze van mijn quilt zal vinden.  Jullie moeten nog wachten tot na de tentoonstelling.
Toch snel even wat foto's van gisteren.
Di Ford (rechts) en ikzelf


Deze ga ik ook nog maken!




3 opmerkingen:

  1. Een fijne dame hé die Di Ford.Was er gisteren ook en denk dat ik jou ergens zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. piep wat fijn meid dat jullie mekaar konden ontmoeten

    Leuk voor je,
    en de buit? viel die mee?

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het boek van Di Ford (uiteraard :) ), een boek met quiltmotieven (een echte schatkist), plastieken malletjes, een nieuwe vingerhoed en twee lichte stofjes. Dus ik ben heeeeeel braaf geweest, hahahaha

      Verwijderen